Contenter v/d Maand November 2022: Daan Schmidt van StoryBrand & Schmidt Communicatie!

Amersfoort, dinsdag 1 november 2022

Content Amersfoort kent een zéér betrokken bedrijfsledenbestand. Allemaal ondernemers uit Amersfoort, Leusden en Hoevelaken die ondernemend en actief zijn, betrokken naar elkaar en de mindset op lokaal gedachtegoed hebben. Elke maand lichten we één van die leden uit als ‘Contenter van de Maand’. Op de 1e van de maand – dus vandaag – starten we via een gaaf en spraakmakend interview.

Deze maand schuiven we niemand minder dan Daan Schmidt (46 jaar) naar voren. Deze bevlogen, energieke en passievolle ondernemer uit Leusden hebben we leren kennen als een familieman met oog voor de business. Hetgeen hij ook zijn klanten en relaties voorhoudt: ‘Alles in het leven en in het zakenleven draait om relaties’.

Hoi Daan, leuk dat we je mogen uitlichten als ‘Contenter van de Maand’ in november. Allereerst: hoe is het met je? En met StoryBrand? 
‘Met mij gaat het goed, dankjewel. Eén van de beste beslissingen privé is dat mijn vrouw Liz en ik hebben besloten om eenmaal in de twee weken een date night te organiseren. Dan hebben we oppas en gaan we samen ergens een hapje eten. Dat kan ik iedere ondernemer aanraden, vooral als je het druk hebt! Enfin, genoeg over mij. Want met StoryBrand gaat het ook goed. Dit is het tweede jaar en we zijn enorm gegroeid. Dat vertaalt zich in veel bedrijven en andere organisaties die we hebben mogen helpen bij het verhelderen van hun boodschap en het verbeteren van hun marketing en sales. Daarnaast is het gewoon echt heel gaaf om te doen. Ondernemers helpen: heerlijk!’

Het is op deze 1e november overigens niet zomaar een dag. Je hebt de sleutel gekregen van de nieuwe locatie. Vertel, waar gaan jullie je huisvesten?
‘We gaan ons inderdaad vestigen op de Philipstraat 6b in Leusden. Waarschijnlijk herkennen alle leden het wel als ik zeg dat het de straat is waar je doorheen rijdt wanneer je naar Van der Valk Leusden gaat. Of de straat van collega-Contenters Interly, Segerink Adviesgroep en Appalti. Kortom: naast een prima uitvalsbasis gaat het ook een hoog Content-gehalte krijgen.’

Waarom deze move naar de Philipsstraat?
We zijn ons vorige pand uitgegroeid. Letterlijk qua vierkante meters, figuurlijk gezien omdat we meer mogelijkheden zochten. In ons nieuwe onderkomen kunnen we workshops faciliteren en onze studio uitbreiden. Het plan is namelijk om onze StoryBrand audio podcast uit te breiden met een videopodcast. Ja, dat gaat ook echt heel tof worden!’

Je bent ook actief met Schmidt Communicatie. Kun je dat iets meer toelichten?
‘Natuurlijk kan ik dat! Schmidt communicatie is ons eerste bedrijf en is een online marketingbureau waarmee wij B2B bedrijven helpen om online te groeien. Dat doen we inmiddels met een behoorlijk team en internationaal. We richten ons hierbij op social advertising, sales- en marketing automation en conversie optimalisatie. Een heerlijke enthousiaste club mensen met dito klanten.’

De wintertijd is ingegaan, Kerst is in zicht en de donkere dagen zijn nu echt aangebroken. Wat is jouw resterende doel voor 2022? En heb je die ook voor 2023? 
‘Zeker weten. Wij gaan ervoor om nog twee mooie maanden te realiseren voor onze opdrachtgevers. Daarnaast hebben we bij StoryBrand nog 2 grote events deze maand. De 2-daagse StoryBrand Marketing Workshop op 8 en 9 november en de StoryBrand Certificering die doorloopt tot en met 11 november. Verder gebruiken we deze twee maanden om de plannen voor 2023 te concretiseren. Dat vinden we altijd een heerlijk proces.’

Wat maakt voor jou ondernemen zo leuk? En wat is volgens jou de essentie van ondernemen?
‘Wat een leuke vragen! Heerlijk dat we zo ook eens buiten de gebaande paden van een interview gaan. Voor mij is ondernemen waarde creëren voor je klanten. En dat maakt het zo leuk. Wanneer je met elkaar, dus ook samen met de klant die waarde creëert en ziet dat het werkt. Die voldoening, daar kom ik elke dag mijn bed voor uit.’

Volgende week staan er weer StoryBrand dagen op het programma. Volle bak?
‘Absoluut. Ik hoorde gisteren dat we weer een record hebben verbroken qua aantal deelnemers. Het zijn er nu 50! Echt serieus: wauw! Dat betekent dat we liefst 50 bedrijven mogen helpen en daar hebben we écht heel veel zin in.’

Tot slot: welke tip – en dat mag binnen je vakgebied – heb jij voor je collega-ondernemers?
‘Als ondernemer zijn we heel vaak bezig met de toekomst. En dat is belangrijk. Maar wat mij heeft geholpen sinds 2018 - het jaar waarin ik deze planeet bijna verliet in een ziekenhuis in Zwitserland – is allereerst: terugblikken. Dat kan einde dag, elke week of iedere maand en het einde van het jaar. Ten tweede: dankbaar zijn. En vanuit die dankbaarheid je plannen maken voor de toekomst. Kortom, neem rond Kerst en Oud & Nieuw ook de tijd om even aan reflectie te doen. Daar wordt je een mooier en fijner mens van, en dus ook een mooiere en fijnere ondernemer.’

Meer informatie, check de volgende link:
 2-Daagse Live Workshop - Worstel jij met de boodschap van jouw bedrijf? (storybrand.nl)

Nieuws

Contenter v/d Maand November 2022: Daan Schmidt van StoryBrand & Schmidt Communicatie!

Marketing & Communicatie