#contentdeal Contente vijfklapper voor Warmtebedrijf Amersfoort!

Amersfoort, dinsdag 21 december 2021
Elke dinsdagmiddag is het tijd voor een nieuwe #contentdeal: een ontstane samenwerking tussen twee content leden dankzij ons platform. En in deze laatste #contentdeal van 2021 pakken we extra uit. Enkele weken geleden belde Bert van Weert, lid met Addictions, ons: 'Zijn jullie klaar voor een ware #MEGAcontentdeal?'  Hij hield woord want het is een ware '5 klapper'! Samen met Edwin Dalenoord (Warmtebedrijf Amersfoort) realiseerde hij een toffe samenwerking tussen meerdere Content leden.

Bert van Weert leverde ons deze mooie bijdrage:

Wat doe jij als een goede relatie je vraagt of je ze uit de brand wilt helpen met een stevige communicatie- en marketingopgave, terwijl je weet dat je een agendaprobleem hebt? Nou dan kijk je eens of je met je netwerkvrienden kunt teamen. Voor Bert van Weert (Addictions) al 20 jaar zijn manier van werken, voor Edwin Dalenoord (Warmtebedrijf Amersfoort) een uitkomst. Bij toeval werd dit tegelijkertijd een unieke samenwerking van maar liefst vijf content-leden. Maar wat heet toeval? 

De contacten van Bert en Edwin waren al warm. Bert: “Ik schreef een leuk artikel voor ze, nodigde ze een keer uit voor een presentatie bij onze businessclub en ik keek af en toe eens mee met wat ‘communicatiedingetjes’. Totdat Edwin me belde met een noodkreet. ‘Ik kom hier handen tekort en er liggen hier bergen werk. We weten even niet hoe we het op moeten lossen.’ Eigenlijk waren ze er intern wel uit. Ik hoefde alleen maar ‘ja’ te zeggen.”

Meters maken
“Nu kon Bert op korte termijn niet zomaar de gevraagde twee dagen vrijmaken. Het was ook ietwat optimistisch ingeschat. Het bleek al snel veel meer. Dus besloot hij Pascalle Kaljé te vragen hem te helpen met alle communicatieprojecten, huisstijldingen, evenementen, sociale media, websites, mediacontacten en sales support. En inderdaad: meters aan content.”

Sigaar
“Een slim, groen warmtenet aanleggen in de stad, verdient wel enige uitleg,” vertelt Bert. “We wilden naar buiten en besloten een film te maken. En dus belde ik Renger van Esveld. Het werd een geweldige reis langs relaties en locaties. Tot diep in de nacht zaten we te scripten of was ik bezig met Rengers graphic artists van de NOS - Rogier en Stijn - met onze filmapp als virtuele kroeg. Maar wie gingen wij nu eens vragen als voice-over? Martijn Hassink (Concreet) werd onze Morgan Freeman. Al bassend luidde de regieaanwijzing: doe nog een whisky en steek een sigaar op.”

Verweggistan
Het hield eigenlijk niet op met de ‘contente samenwerking’, want aspirant-lid Harm Woerdman (HJW Promotions) deed de promotionele artikelen, terwijl Arian Schoen (Sites51) nu de diverse websites onder zijn hoede neemt. In Amersfoort ligt zoveel kwaliteit, waarom moet dat uit Verweggistan komen?

Warm nest
Edwin kijkt terug op een mooi half jaar: “We zijn pioniers van huis uit. We doen veel dingen die nog nooit gedaan zijn. Gelukkig hangen we met onze marketing niet meer onder het paard, maar zitten we er nu stevig bovenop. We voelen intern weer vaste grond en er komt communicatiekracht bij. Pascalle start met een nieuwe opdracht. Bert blijft ons vanuit Addictions het komende jaar helpen. Er ligt nog zóveel. Hier in Amersfoort, maar ook bij onze ‘moeder’ Energie voor Elkaar in Ede. Het belangrijkste van alles? We hebben enorme lol gehad. Over gaten in de grond voor de leidingen bij Serious Request, over de zure appels bij onze Green Lunch of voor spannende presentaties en vergaderingen, waar we als Bassie en Adriaan al improviserend ingingen. Perfectie is de grootste vijand van klaar. En in de ‘haha’, zit de ‘aha’. In deze tijden waarin iedereen overal kan werken, en waar je vierkante ogen krijgt van alle schermvergaderingen, is sfeer het allerbelangrijkste. Dat kun je niet faken, zo staan we erin. Een warm nest!”

Nieuws

#contentdeal Contente vijfklapper voor Warmtebedrijf Amersfoort!

Zakelijke Dienstverlening