Content XL-Potlood #90: Egge Lenstra & Lourens de Graaf - Bizzprint

Amersfoort, donderdag 6 juli 2023

Elke week komt het XL-Content-potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-Contenter van wie hij of zij denkt dat diegene een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie geeft of juist iemand die wel eens de spotlight verdiend. Deze week is ons potlood terecht gekomen bij Egge & Lourens van Bizzprint.

Als we vertellen dat we ‘in de print-business zitten’ krijgen we soms een meewarige blik. Daarna volgt voorzichtig de vraag of we het niet lastig hebben, want alle marketing / communicatie is tegenwoordig toch online? Het tegendeel is waar. Print heeft een stevige plek naast online.

Als je dan toch het XL potlood in handen krijgt, is dat een mooie gelegenheid daar iets over te schrijven. Want Direct Mail, Print en Sign zijn een waardevolle en onmisbare aanvulling op online communicatie.  

Direct mail
We zijn de laatsten die de kracht van online communicatie zullen ontkennen. Het is lekker snel, meetbaar en relatief voordelig. Het valt alleen niet mee om op te vallen op de overvolle socials of in de mailboxen van je klant. De voordelen van online communicatie vormen op deze manier ook de basis voor de nadelen.

Daar komt de kracht van Print om de hoek kijken. Offline kan online versterken. Een opvallend mailpack of kleurrijke selfmailer vraagt om aandacht in de post. We weten niet hoe dat bij jou is, maar als wij een opvallende mailing in de post krijgen van één van onze leveranciers, openen we die altijd. Dat is met de nieuwsbrieven die we in de e-mail ontvangen wel anders.

Een geprinte Direct Mail is een prima middel om de aandacht van je potentiële klant te trekken. Dat je die klant vervolgens online verder wil verleiden, om daadwerkelijk te kopen, is logisch. Met QR-codes kun je de klant in een klik naar de juiste plek op je website brengen.

Print
Een boodschap op papier blijft beter hangen. Bovendien wordt ‘print’ als betrouwbaar ervaren. Dat hebben we niet zelf verzonnen, maar blijkt uit onderzoek. Als je print wat anders aanpakt, kun je het bovendien extra laten opvallen. Bijvoorbeeld met een folder van 2 meter lang, een bijzondere vorm of speciale bindwijze.

Stel dat je in de markt bent voor een nieuwbouwhuis. Hoe gaaf is het dan als je van de makelaar een mooi boek krijgt met de impressies en plattegronden van het project. Hetzelfde geldt voor een auto, keuken en andere aankopen.

Iets tastbaars meegeven helpt mee in het verleiden van de klant en het vasthouden van de aandacht. Hierin is print onderscheidend.

Sign
De wereld om ons heen hangt vol met Print en Signing. Winkels, kantoren en horeca worden steeds meer ‘gepersonaliseerd’. Wanden, vloeren, plafonds en ramen kunnen worden voorzien van eigen branding. Op die manier kan je hele bedrijfsruimte in je eigen huisstijl worden aangekleed. Campagnebeelden kunnen worden toegepast in je interieur waardoor de merkbeleving verder wordt versterkt.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Van eenvoudige rollbanners tot naadloos fotobehang van meters breed of speciale akoestische panelen met je eigen design. Het stopt niet bij de drempel van je bedrijf. Ook de borden op de parkeerplaats, de buitenzijde van je pand en je wagenpark kunnen volledig in je eigen huisstijl worden voorzien van signing.

Print heeft toekomst
Ons werk is kleurrijk en creatief. Een mooi vak dus! We geloven in de toekomst van Print en Sign. We groeien en zijn daarom in Vathorst een prachtig nieuw onderkomen aan het bouwen. Daar krijgen we meer ruimte voor onze productie, maar maken we ook twee unieke showrooms. Zo kunnen we onze relaties straks nog beter de oneindige mogelijkheden van print en sign laten beleven.

Printspiratie
Wil je nu alvast wat Printspiratie opdoen? Kom koffie drinken of bezoek onze websites bizzprint.nl en bizzprint.blog.


Nieuws

Content XL-Potlood #90: Egge Lenstra & Lourens de Graaf - Bizzprint

Zakelijke Dienstverlening