CONTENT XL-POTLOOD #65: John Hulsenboom - Schreuder-Ruitenbeek Installatiebeheer

Amersfoort, woensdag 30 november 2022

Elke week komt het XL-Content-potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat diegene een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie geeft of juist wel eens de spotlight verdiend. Deze week is ons potlood terecht gekomen bij John Hulsenboom van Schreuder-Ruitenbeek Installatiebeheer. 

Dank je wel voor het doorgeven van het potlood, Henk Jelt Hoving. Dit is een mooie kans om iets te kunnen delen waar wij in onze installatiebranche echt mee zitten: Personeelstekort!

Nieuwe concurrentie en detacheringsbedrijven, via LinkedIn worden mensen continue door dit soort bedrijven benaderd. Er wordt aan iedereen getrokken. De uitdaging is dan ook om mensen te boeien, te binden en duidelijk te laten zien dat je hen kan ondersteunen in hun ontwikkeling. Ook aan je huidige medewerkers!

Duidelijke communicatie

  • Maandelijks een digitale nieuwsbrief met lokaal nieuws van Schreuder-Ruitenbeek en nieuws vanuit onze holding VpG Techniek.
  • Ieder kwartaal komen we samen om iedereen bij te praten over de behaalde resultaten, de voortgang en over de toekomst.
  • Bij de start van iedere opdracht vertellen we alle betrokken medewerkers wat wij met de klant hebben afgesproken. Zo begin je met duidelijke informatie aan een klus.

Met plezier aan het werk

  • We hebben klanten en projecten waar we trots op kunnen zijn en leuke collega’s die voor je klaar staan.
  • Natuurlijk moet er hard gewerkt worden, maar we zorgen ook voor voldoende momenten waarop we met elkaar kunnen ontspannen.
  • Een klus begint goed met goede materialen, daarom zorgen we ervoor dat je alles hebt wat je nodig hebt.

Toekomstperspectief

  • Alle functies zijn duidelijk omschreven zodat iedereen weet welke skills en opleidingen nodig zijn voor welke functie. Voor iedereen wordt een persoonlijk carrier pad uitgestippeld.
  • Nieuwe collega’s krijgen een vast inwerkprogramma en een buddy die ze wegwijs maakt binnen onze organisatie.
  • Samen bespreken we wat je wilt bereiken en welke opleidingen daar eventueel voor nodig zijn. Op deze manier blijft iedereen zichzelf ontwikkelen en groeit het hele bedrijf met je mee.

Bijzonder is de vaak jarenlange relatie met klanten. Klanten vragen vaak naar medewerkers die ze al kennen en zo wordt er een persoonlijke band opgebouwd. Dit zorgt voor een informele sfeer. We staan bekend om de kwaliteit die we leveren en we hebben een sterke naam in de regio. Onze werkslogan is: 'Het is pas goed als het beter is.'

Om onze mensen te boeien en te binden moet de basis natuurlijk op orde zijn. Goed gereedschap is het halve werk, daarnaast is iedereen uitgerust met een telefoon, iPad of laptop en een goede bedrijfsauto, maar de familiesfeer is bij ons misschien nog wel het belangrijkste. Iedere vrijdagmiddag houden we een gezellige en druk bezochte vrijdagmiddag borrel en onze personeelsvereniging organiseert ongeveer vier keer per jaar een leuk uitje. Daarnaast zijn er jaarlijks gezellige bijeenkomsten zoals de kerstborrel en zomerbarbecue.

Op deze manier hoop ik zelf een positieve bijdrage te leveren aan het boeien, binden en ondersteunen van onze huidige en toekomstige medewerkers. We doen er alles aan om te voorkomen dat onze medewerkers, dankzij aanbiedingen van detacheringsbureaus en collega-bedrijven op LinkedIn, via de achterdeur weglopen terwijl wij druk zijn om via de voordeur nieuwe mensen binnen te halen.

Nieuws

CONTENT XL-POTLOOD #65: John Hulsenboom - Schreuder-Ruitenbeek Installatiebeheer

Bouw & Maakindustrie