Content XL-Potlood #58: Jos van den Bergh - Creative Result Communication

Amersfoort, woensdag 12 oktober 2022

Elke week komt het XL-Content-potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat diegene een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie geeft of juist wel eens de spotlight verdiend. Vanwege een heerlijke vakantie hebben we de bijdrage van Marion op de Haar van NDA Incasso een weekje opgeschoven en heeft onze Structuur Adviseur Ineke Swart ervoor gezorgd dat het Potlood bij Jos van den Bergh van Creative Result Communication is terechtgekomen. Dank je wel!

Deze week werd het Content XL Potlood doorgegeven aan Creative Result Communication. Als 360 graden full service reclamebureau weten wij natuurlijk wel raad met het Content XL Potlood, want klanten voorzien van coole content is immers onze core business. Content is zo ook een cruciaal onderdeel van het succes van jouw bedrijf. 

Off- en online zichtbaarheid zorgt ervoor dat jij als ondernemer in de mindset van de doelgroep komt. Onbekend maakt immers onbemind. Content geeft jouw business een eigen gezicht. Voegt meerwaarde toe. Een imago waarmee je jezelf kan differentiëren ten opzichte van andere spelers in de markt. Waarmee je een glimlach op het gezicht van jouw doelgroep tovert. De contentstrategie als must-do moet daarom op het prioriteitenlijstje van elke directeur-eigenaar of managing director. Gave content is namelijk geen kostenpost maar een buitenkans om met potentiële klanten in contact te komen. En het behoudt tevens de interactie met bestaande fans. Ook dat is erg relevant.

Maar… Content levert toch geen leads op? Jazeker dat is een frequent gestelde vraag. Onzin, want alleen al het feit dat je nu dit stukje leest, zegt genoeg. Content speelt een hoofdrol in het op de kaart zetten van mensen, hun verhalen en hun bedrijven. Zonder (goede) content kennen ze je niet. Content is zo het net waarmee je als ondernemer fans vangt. Content is daarom altijd relevant of zou dat moeten zijn. Je maakt immers alleen contact wanneer je mensen vol in hun interesse raakt.  

Eenmaal vanwege mooie content in contact weten we bij CRC ook dat je die interactie heel waardevol kunt omzetten naar ‘echte business’ voor je bedrijf. In de off- en online dialoog vang je wellicht al de eerste koopsignalen op. Als ondernemer verzamel je vervolgens uit het ontstane contact data en die ‘nulletjes en eentjes’ vergroten de vijver waarin je naar extra omzet vist. Bij CRC hebben wij veel klanten in de retail- en autosector. Voor die groepen zien we een contentstrategie als het uithangbord om contact te leggen. Met mooie visuals, aansprekende teksten, coole stories en fraaie video’s trek je jouw doelgroep aan en verlaag je daarmee de drempel naar online aankopen of fysieke winkelbezoeken.

Bij CRC bieden wij onze automotive- en retailklanten daarom naast content voor hun marketingstrategie ook slimme digital- en telefoniediensten aan. Tools die het gelegde contact converteren in sales. En die aanpak werkt, want met de juiste content verzamel je potentiële klanten rond jouw dienst of merk. Vanuit daar is het extra gemakkelijk ‘trechteren’ naar business waarmee de schoorsteen blijft roken. Content is daarmee geen kostenpost, het is een leuke en creatieve manier om jouw zaak als merk of dienst op de kaart te zetten. Content is eigenlijk de motor van je business. Met of zonder potlood, blijkt content dus geen kostenpost maar een buitenkans, Een opportunity die je vervolgens bij de vervolgstap met slimme tools verzilvert in keiharde sales.

Volgende week de bijdrage van Marion op de Haar!

Op de foto van links naar rechts: David Verheijde, Roy Rijnsbergen en Jos van den Bergh

Nieuws

Content XL-Potlood #58: Jos van den Bergh - Creative Result Communication

Marketing & Communicatie