CONTENT XL-POTLOOD #39: Lotte van den Berg - ContactCare

Amersfoort, woensdag 4 mei 2022

Elke week komt het XL-Content-potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat diegene een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie geeft of juist wel eens de spotlight verdiend. Deze week is ons potlood terecht gekomen bij Lotte van den Berg van ContactCare.

ContactCare Amersfoort heeft als missie om mensen verder te helpen. Dit zit dan ook verweven in het DNA en haarvaten van de organisatie. Wij helpen organisaties hun klantcontact te verbeteren, uit handen te nemen en helpen klanten op een persoonlijke manier verder. Momenteel hebben wij zo'n 300 verschillende klanten van commerciële organisaties tot stichtingen. We vinden het belangrijk dat iedereen met plezier naar werk gaat en alle ruimte krijgt om te groeien. Onze medewerkers worden opgeleid tot klantexperts en volgen aan onze Academy de opleiding.

Opleiding tot klantexpert
Bij ContactCare geloven wij dat we iedereen een plek kunnen bieden. Als je gemotiveerd bent en over bepaalde competenties bezit zoals de drive om mensen te willen helpen, dan kunnen wij jou het klantcontactvak aanleren. Via onze eigen ContactCare Academy hebben wij verschillende opleidingstrajecten ontwikkeld. De methode die wij toepassen noemen we ‘blended’. Dit betekent dat wij zowel online- als klassikaal trainingen geven. De mix van mogelijkheden maakt dat iedereen in zijn of haar eigen tempo de opleidingen kan volgen. In de praktijk zien wij dat mensen met- of zonder afgeronde opleiding goed slagen binnen onze Academy. Het volgen van de opleiding is belangrijk, maar nog belangrijker is het opdoen van praktijkervaring.

In de praktijk
Na een introductietraining starten onze medewerkers in de praktijk. Dit is essentieel en is waar veel mensen het vak onderschatten. Het is namelijk bijzonder ingewikkeld om alle verschillende vragen in een rap tempo te beantwoorden via telefonie, mail, whatsapp of chat. Je moet dus snel kunnen schakelen en tegen weerstand kunnen. De mensen die contact met ons zoeken zijn niet altijd vriendelijk omdat ze teleurgesteld zijn over een product of dienst die ze hebben afgenomen. Dit vergt van een klantexpert veel inlevingsvermogen en techniek om op zo'n moment deze persoon toch met een goed gevoel verder te helpen.

Ook zetten wij ons in voor mensen die digitaal minder vaardig zijn. De DigiHulplijn is een gratis hulplijn waar mensen naartoe kunnen bellen wanneer zij er digitaal niet uitkomen. Onze mensen proberen direct tot een oplossing te komen of verwijzen door naar meer passende hulp in eigen omgeving als dit mogelijk is. Alle vragen zijn welkom en bellen mag zo vaak als nodig via 0800-1508.

Great Place To Work
Dat onze medewerkers andere mensen oprecht verder willen helpen staat vast. Dit doen onze mensen met veel kunde en passie, maar is ook gewoon heel leuk om te doen. Werkgeluk staat bij ons op nummer 1 en op de vraag of onze medewerkers ContactCare zouden aanbevelen om te werken heeft 92% met een volmondig ‘ja’ geantwoord.

Graag geven wij het potlood weer door aan Ray van de Kamp van Vathorst Fietsen!

Nieuws

CONTENT XL-POTLOOD #39: Lotte van den Berg - ContactCare

Marketing & Communicatie
Personeel