Content Visits #2: Peter de Gruijl - The Driven Club

Maandag 29 augustus 2022

Onbekend maakt onbemind. Amersfoort staat nog steeds bekend als het best bewaarde geheim van Nederland. Het ondernemerslandschap van de Keistad barst van het ondernemerschap en het doorsnee karakter van de lokale ondernemer is te typeren als een kruising tussen de nuchtere Veluwe enerzijds, en de zakelijke randstad anderzijds. Content Visits is een wekelijks item waarin Danny Rietveld namens Content Amersfoort op bezoek gaat bij bijzondere ondernemers op zoek naar de échte ondernemersverhalen.

In deze tweede editie: Peter de Gruijl, de goedlachse en topfitte eigenaar van The Driven Club. Komend jaar nadert Peter zijn vijf jarig jubileum als ondernemer en inmiddels doet hij dat met zijn eigen label: The Driven Club. ‘Het is elke dag opnieuw fantastisch om mensen bij te staan in de transformatie die ze door maken.’

Iemand weer op weg helpen.
Bij aankomst aan de Basicweg in Amersfoort is Peter druk in de weer met een persoon die herstellende is van een ernstig ongeluk. Middenin een zwaar revalidatieproces staat Peter hem bij. Zo’n tien minuten later, nadat de training is afgelopen: ‘Dit staat eigenlijk meteen al symbool voor hoe we hier met elkaar omgaan, samenwerken en commitment tonen. Ook in zware tijden staan we paraat voor onze members. Recentelijk was er iemand die zijn been op meerdere plekken had gebroken. Hij lag in het Meander, echt helemaal in de lappenmand… Ja, dan gaan we ook langs in het ziekenhuis, houden we contact en betrekken we hem toch bij de events. Sterker nog: we hebben hem een keertje opgehaald zodat hij er toch bij was. Echt, dat zijn de dingen die maken dat je ’s avonds met een dankbaar gevoel huiswaarts keert…’

Lustrum én events in aantocht
We komen al snel op de mijlpaal die langzaamaan in zicht komt: het 5-jarig jubileum van Peter. ‘Tsja, als ik dan denk aan het mooiste moment, dan komen er oprecht heel veel dingen voorbij maar als ik er dan toch eentje mag noemen is dat wel ons charity event wat we enkele maanden geleden hebben georganiseerd. Daar hebben we met een groep betrokken members 24 uur gesport voor het goede doel. Het was een fantastische dag en nog mooier: uiteindelijk hebben we 12.500 EURO opgehaald!’

De events gaat Peter komend jaar door trekken. ‘De events gaan een nog grotere rol spelen binnen onze studio. Waarom wij daarvoor kiezen, kan ik helaas nu nog niet te veel over delen. Dit gaat iedereen vanzelf zien via onze socials. Het enige wat ik kan delen is dat wij gaan werken met ticketverkoop en dus beperkte plekken. Dit betekent ook dat onze events nog groter en waardevoller worden. Ons eerstvolgende ‘3.0 event’ zal op 14 januari plaatsvinden. Ik zou zeggen: schrap alles en blok deze dag. Hier wil jij bij zijn.’

Oorsprong ondernemersavontuur
Peter neemt ons mee naar de schoolbanken. ‘Van de laagste cito score op de basisschool naar de opleiding HBO Voeding & Diëtetiek. Ik ben altijd zoekende geweest en kon als leerling beperkte focus houden. Ik heb ook geen enkel tentamen in één keer gehaald. In mijn derde jaar besloot ik te stoppen. Veel mensen begrepen dat niet en ik durfde het destijds ook mijn ouders niet te vertellen. Ik wilde geen diëtist worden want ik zag mezelf niet 8 uur lang in een kamertje zitten met mensen die veelal klagen en hopen dat ik hun problemen zou verhelpen. Ik wilde met mensen werken die op een dieper level graag iets wilde bereiken, maar het zelf niet voor elkaar kregen. In oktober 2017 begon mijn ondernemersavontuur daadwerkelijk in Spakenburg. Dat bleek niet helemaal mijn plek en een half jaar later besloot ik te verhuizen naar de De Hoef. In november 2020 kreeg ik de kans om te verdubbelen in ruimte. Ondanks dat we in een lockdown zaten, zag ik de potentie en besloot ik te kiezen voor groei. Een top keuze want we zitten nu in een fantastisch pand met nog veel meer mogelijkheden. Het doel is om uiteindelijk een krachtig team te hebben van 4 trainers, met Mart als hoofdtrainer en coach. Hiermee kunnen wij regionaal veel impact maken en levens transformeren. Als je voor resultaat gaat, moet je bij ons zijn.’

Steunpilaren
De naam Mart is gevallen. Peter is dé ondernemer van The Driven Club. Een man met een drive, een visie maar ook hij kan het niet alleen. Zo is Mart Broekhuizen echt zijn ondernemende buddy: ‘Mart is inderdaad enorm belangrijk voor The Driven Club. Maar niet alleen Mart, ook Bram en Hannah maken intussen onderdeel uit van het team. Het zijn allemaal steunpilaren voor mij en daar ben ik ontzettend trots op. Mart is in de twee jaar dat hij onderdeel is van de studio enorm gegroeid, dat heeft hij aan zichzelf te danken. Er zijn weinig mensen die zo gecommitteerd en gedreven zijn als Mart.’

Dankbaar iemand
Voor ons merken we dat we met een oprechte en betrokken ondernemer te maken hebben die dankbaar is: ‘Ik ben inderdaad dankbaar. Voor mijn gezondheid, de mensen om mij heen en het vertrouwen dat mensen in ons hebben bij de studio. De afgelopen maanden zijn wij enorm gegroeid en het geeft enorm veel energie om te kunnen bijdragen aan de kwaliteit van levens. Dat mensen eindelijk hun volledige potentieel gaan benutten, op elk front van hun leven. Het verbaast mij soms echt hoe slecht mensen voor zichzelf kunnen zorgen. Eerder dit jaar overleed de beste vriend van mijn vriendin. Dit deed mij beseffen hoe snel het leven voorbij kan zijn. Dat we moeten genieten van elke dag en dagelijks moeten beseffen van wat er is in plaats van wat nog niet. Een beetje content zijn met elkaar zoals jij dat altijd ook zo mooi zegt, toch?’

Op naar 30 vestigingen!
We stellen Peter een bekende vraag: als je in de spiegel kijkt ’s ochtends: wat voor type ondernemer zie je dan? ‘Dan zie ik een gepassioneerde betrokken ondernemer met onuitputtelijke energie. Iemand die streeft naar perfectie, de grenzen opzoekt en zichzelf voortdurend stretcht. Ook iemand vol ambities: ik wil op den duur 30 vestigingen van The Driven Club door het land, waarbij momenteel onze studio in Amersfoort de pilot is. We werken nu hard aan het fundament van de organisatie. Het bouwen van systemen, processen en structuren. Op die manier kunnen we onze standaarden en kernwaarden waarborgen. Onze kernproducten blijven we volle bak draaien in 2023, hier gaan we voor nu geen aanpassingen in maken. Ik zal zelf alleen nog beperkt op de vloer aanwezig zijn en vooral aan het bedrijf gaan werken. Dit is nodig. Het uitbouwen van onze brand “The Driven Club” zal centraal staan. Naast het uitbouwen van het merk krijg ik veel energie in het coachen van ondernemers binnen hun organisatie, met name in de health branche.

Meer weten?
Wil je meer weten, aan de slag voor jezelf en zodoende zelf eens langs gaan bij Peter? Kijk dan eens op www.thedrivenclub.eu en mail naar peter@thedrivenclub.eu.

Nieuws

Content Visits #2: Peter de Gruijl - The Driven Club

Sport