BREAKING: ContactCare & Content Amersfoort zetten handtekening onder intensief partnership

Breaking News: ContactCare en Content Amersfoort hebben de handtekening gezet onder een intensief partnership. Het zorgde begin juni voor happy faces op het hoofdkantoor van de Amersfoortse dienstverlener. En dat is nu precies wat Jasper Meerding, directeur-eigenaar ContactCare, vaker wilt zien in het hartje stationsgebied: ‘Werkgeluk staat bij ons op nummer één. We houden van blije mensen.’

Aan tafel zitten ook Sanne van Es, head of People ContactCare, en Danny Rietveld, initiatiefnemer Content Amersfoort. Voor de foto worden zij in de rug gedekt door het voltallige management team van de Amersfoortse ‘klantcontact specialist’. Jasper: ‘In de praktijk dekken zij mijn rug ook. Het ContactCare team staat, en daar ben ik trots op. Nu is het zaak door te pakken op onze andere kernwaarden: ‘ga voor verbinding’. Het koppelen van gelukkige mensen aan merken en het creëren van relaties door het voeren van waardevolle gesprekken is hierin leidend.’

 

Twijfelachtig imago
Jasper: ‘Om duidelijk aan te geven waar de schoen wringt: de callcenterwereld of de klantenservice heeft nog steeds een twijfelachtig imago. Dat is niet zo vreemd want klantenservice wordt vaak in één zucht genoemd met telemarketing. Deze heeft als doel om diensten of goederen te verkopen. Omdat we het onterecht vinden dat klantcontact als geheel zo’n negatief imago heeft, hebben wij onszelf als doel gesteld juist te laten zien wat voor positieve impact een goed gesprek teweeg kan brengen. Werkgeluk draagt daarom direct bij aan onze kwaliteit van dienstverlening, want iemands gevoel hoor je regelrecht door de telefoon heen!’

Eén van de belangrijkste pijlers om werkgeluk te creëren is de huidige metamorfose die het kantoor van ContactCare door maakt. ‘In het begin van de coronacrisis stonden wij voor een moeilijke keus. Het contract van ons huidige pand liep af. Wat gaan we doen? Blijven we hier? Gaan we op zoek naar iets nieuws? Gaan we verbouwen? Na lang overleggen, afwegen en in gesprek te gaan met onze medewerkers kozen we ervoor om te blijven en te verbouwen.’ En hoe! Het grijze kantoor is werkelijk waar omgetoverd tot een groene, uitnodigende en ontspannen setting waar je je helemaal thuis voelt. ‘Top dat je dat zegt, want dat was onze intentie: een plek bouwen die een stukje thuis naar kantoor haalt. Het werk is immers een plek waar vaak meer tijd doorgebracht wordt dan thuis.’


Een nieuw clubhuis
Jasper: ‘Door de pandemie zijn we meer thuis gaan werken. En hoewel veel mensen dit als positief ervaren hebben we ook behoefte aan de warmte die collega’s meebrengen. Hier bij ContactCare is het belangrijk dat iedereen zich écht thuis voelt en nog belangrijker: zichzelf kan zijn. Dat we elkaar écht horen en écht zien. Onze kernwaarden zijn: wees echt, ontwikkel iedere dag en ga voor verbinding. Deze waarden laten wij terugkomen in al onze ruimtes. Zodat het niet meer dan alleen woorden zijn, maar dat je ze echt beleeft. Dit doen wij door in te zetten op warmte, gezelligheid en flexibiliteit. Een voorbeeld daarvan is ons werkcafé: het hart van de organisatie. Hier werken onze collega’s en klanten. Maar dat is niet het enige. Hier kan ook worden geborreld, vergaderd, geleerd en worden inspiratiesessies gehouden.’


Partnership Content Amersfoort
‘Ik ken Danny al een tijdje en toen hij mij begin februari vertelde over Content Amersfoort was ik één en al oor. Vooral zijn missie meer Amersfoorters aan de slag te krijgen bij Amersfoortse bedrijven, pakte mij. Mensen zijn aantoonbaar gelukkiger als ze dichtbij hun thuis en in hun eigen leefomgeving werken. Toen hij dit vertelde was ik overtuigd: ContactCare moet hierin mee. Want zoals ik net aan gaf: werkgeluk staat bij ContactCare op één. Zodoende verbinden we ons graag aan dit initiatief.’

Danny hoort het met genoegen aan: ‘Laten we eerlijk zijn: bijna ieder bedrijf zoekt mensen, ContactCare ook. Echter, als ik zie hoe ze hier investeren in hun huidige mensen: chapeau. Ik geloof erin dat je eerst moet investeren, zaaien, om daarna te oogsten. Ik ben natuurlijk eigen baas en ondernemer maar als ik dan toch ergens zou werken: dan graag in een inspirerende omgeving als deze. Dat ContactCare ook nog eens investeert in de mensen via een eigen academy: geweldig. Ik hoop dat vele Amersfoortse contact talenten de weg naar het stationsgebied vinden. En nee, niet om de trein naar Utrecht of Amsterdam te pakken.’


Nog niet af
‘En het is nog niet af, he’, vult Jasper aan. ‘We hebben een circulair interieurinrichter ingeschakeld die een heilig geloof heeft in een circulaire wereld. Zijn doel was om een mooi interieur te maken waarbij de gebruikte materialen nooit meer afval worden. Onze vloer bestaat nu bijvoorbeeld uit gerecyclede jeans en zie je al die bossen groene planten? Wel, er zijn er nog meer in aantocht. Alles voor een gezonde manier van werken. Wij zorgen ervoor dat onze collega’s gezond en actief blijven tijdens werktijd. Zitten is immers het nieuwe roken. Daarom zijn er op hoogte instelbare zit-sta bureaus voor hen klaargezet zodat zij kunnen afwisselen. Lang zitten is namelijk ongezond. Af en toe staan zorgt ervoor dat ziektes voorkomen kunnen worden, rugklachten worden tegengegaan en daarmee het algemene welzijn van onze medewerkers verbeterd wordt.’


Werkenbijcontactcare.nl
Wil jij ook meer werkgeluk ervaren? Jezelf ontwikkelen in een gave werkomgeving, met toffe collega’s én gericht werken aan een loopbaan in plaats van een bijbaan? Kijk dan voor meer informatie op www.werkenbijcontactcare.nl.

Nieuws

BREAKING: ContactCare & Content Amersfoort zetten handtekening onder intensief partnership

Anders
Personeel & Werving & Selectie
Marketing & Communicatie