CONTENT XL-POTLOOD #62: Henk Jelt Hoving - Webcommerce

Amersfoort, woensdag 9 november 2022

Elke week komt het XL-Content-potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat diegene een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie geeft of juist wel eens de spotlight verdiend. Deze week is ons potlood terecht gekomen bij Henk Jelt Hoving van Webcommerce.

Marketing hoeft niet ingewikkeld te zijn!

Hallo Contenters,

Dank je wel Timo voor het doorgeven van het potlood. Mooi verhaal over jou en je bedrijf, de passie en het doorzettingsvermogen spatten ervan af. Je schrijft dat een evenement eigenlijk het faciliteren van een ontmoeting is. Wat mij betreft, mag je dat ook over marketing zeggen.

Ik ben Henk Jelt Hoving van Webcommerce Impact Marketing uit Leusden. Ik wil hier graag met jou delen hoe je met een simpele marketing aanpak je bedrijf direct verder kunt laten groeien, want ook bij marketing gaat het over ontmoetingen. Als ondernemer heb je marketing nodig om ontmoetingen met potentiële klanten te faciliteren en om je klanten te kunnen helpen met je producten of diensten. Daarom investeer je in marketing: in een event, een website, een abri-campagne of een social-mediacampagne. Je hoopt dat die investering wat oplevert, want alleen dan kun je groeien.

Maar … als die resultaten achterblijven dan gaat er iets niet goed. 

Wist je dat gemiddeld genomen 95% van alle website bezoekers binnen 15 seconden wegklikt? En dat slechts 5% van de bezoekers verder leest? Als ondernemer heb je dan het gevoel dat je stilstaat. En je hebt geen idee waar het aan ligt.

Ik herken het. Ik ben inmiddels al een paar jaar actief als ondernemer, en heb altijd diensten op basis van mijn eigen software op de markt gezet. Net als veel ondernemers was (ben) ik erg enthousiast over mijn diensten en wilde ik aan iedereen vertellen hoe goed ze waren. Tot in alle details. Het ging niet slecht, maar echt tevreden was ik niet.

Het is net als dat je op een event staat en mensen wil ontmoeten. Je vertelt een verhaal aan iemand, maar je ziet zijn ogen wegdraaien … op zoek naar de bitterballen. Je doet iets niet goed. Hoe krijg je dan wel de aandacht die je verdient? Door je verhaal simpel, helder en voorspelbaar te houden.

Dat is waarom sommige films blockbusters zijn. Mensen gaan massaal naar die films omdat ze zich herkennen in de hoofdpersoon van de film, die uiteindelijk terechtkomt in herkenbare situaties en met een voorspelbare uitkomst: de hoofdpersoon krijgt uiteindelijk wat hij zoekt. Of het nu een actiefilm is, een romcom of een kerstfilm. Deze simpele aanpak werkt ook in marketing. En dus ook bij jou.

Met een paar simpele aanpassingen aan je website kun je het aantal bezoekers dat echt geïnteresseerd is verdubbelen. Van 5% naar 10%. Grote kans dat ook het aantal leads dan verdubbelt en daarmee ook het resultaat dat je boekt met je website, op voorwaarde dat je je leads goed opvolgt uiteraard.

Met een heldere boodschap zorg je ervoor dat je klanten je gaan begrijpen. Ze gaan inzien hoe je hen kunt helpen met je producten en diensten en daardoor krijg je meer klanten.

Simpel toch? Marketing is niet ingewikkeld!

Toen ik dat doorhad, wilde ik iedere ondernemer hiermee verder helpen. Ik ben direct gestopt met softwareontwikkeling om Webcommerce Impact Marketing te starten. Inmiddels help ik al geruime tijd ondernemers meer impact te maken en meer resultaten te halen met een simpele en heldere marketing aanpak.

Wil jij ook meer resultaat met een simpele en heldere marketing aanpak? In ruil voor een kop koffie geef ik je een helder alternatief.
Kijk op http://webcommerce.nl/content-amersfoort

Het potlood geef ik graag door aan Tijs van der Velde van Pon Dealer Groep in Amersfoort.

Nieuws

CONTENT XL-POTLOOD #62: Henk Jelt Hoving - Webcommerce

Marketing & Communicatie
Zakelijke Dienstverlening