Waarom is er voor de naam Content Amersfoort gekozen?
De achterliggende gedachte van de naam Content Amersfoort is dat wij geloven dat we het in Amersfoort simpelweg nog leuker met elkaar kunnen maken. Via verschillende initiatieven, zoals de Content Box, de Content jaaragenda én enkele maatschappelijk initiatieven zoals een lokale vacaturebank willen we de inwoners én ondernemers een meer happy en trots gevoel geven omtrent de stad Amersfoort. Het moet mede dankzij Content ook gewoon leuk zijn om te werken, te ondernemen en te leven in de stad Amersfoort!
Waarvoor benaderen jullie bedrijven?
Bedrijven kunnen lid worden, in vier vormen, en zodoende maken zij onderdeel uit van Content Amersfoort. Door het lidmaatschap komen zij in het Amersfoortse Bedrijvenregister en krijgen zij de mogelijkheid een aanbieding te doen aan hun doelgroep (B2C of B2B). Dat is de basis van het concept, en tevens krijgen ze alle andere voordelen die in hun lidmaatschap verwerkt zijn. Daarvoor verwijzen we naar het overzicht van de lidmaatschappen.
Welke uitdaging(-en) gaat Content Amersfoort te lijf?
Content Amersfoort pakt in één concept meerdere uitdagingen aan, onder andere; Eindelijk een daadwerkelijke plek waar Vraag & Aanbod concreet bij elkaar gebracht worden; Eindelijk een actueel Amersfoorts Bedrijvenregister waar duidelijk en overzichtelijk allé in Amersfoort aanwezige producten en diensten worden aangeboden; Eindelijk een tool waardoor Amersfoortse inwoners een job kunnen vinden bij Amersfoortse bedrijven, met alle voordelen van dien (CO2 uitstoot, files, verbondenheid met de stad, et cetera….) Ondernemers én inwoners meer tevreden maken, wat contenter over hun leefomgeving. Steun bieden aan de gedachte ‘Wees loyaal, koop lokaal’. En nog veel meer…
Hoe bereikt Content Amersfoort dit?
Content Amersfoort zal zowel on- als offline enorm sterk zal zijn. Via goede digitale mogelijkheden, uiteraard een ‘app’, maar ook door een sterk team op de achtergrond dat persoonlijk de bedrijven te woord staat en dagelijks vraag en aanbod matcht omdat ze de markt en ondernemers kent. De mensen achter Content zullen als intermediair optreden.
Wat is Content Amersfoort?
Content Amersfoort is dagelijks als intermediair actief om de handelsrelaties tussen Amersfoortse ondernemers onderling te vergroten (B2B), én tevens het lokale bestedingsgedrag en trotse identiteitsgevoel van de Amersfoortse inwoners te verbeteren (B2C).