Amersfoort, woensdag 31 augustus 2022
Elke week komt het XL-Content-potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat diegene een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie geeft of juist wel eens de spotlight verdiend. Deze week is ons potlood terecht gekomen bij Colinda de Jong en Kim van Brink van Milkshake Marketing.Wat ontzettend leuk dat wij het potlood hebben gekregen, dank je wel Jan Sandker!
Zo in de zomervakantie merkten we weer dat iedereen tegen dezelfde problemen aanliep. Wat moeten we nou weer over onszelf delen op social media? We willen natuurlijk wel zichtbaar blijven, maar zitten mensen wel te wachten op berichten over wat wij doen? En nog belangrijker, waar haal je de inspiratie vandaan?
Alles wat je doet is voor jou soms zo normaal geworden, dat je bijna vergeet dat anderen nog zeker geïnteresseerd zijn in wat je doet. Als je iets met veel passie doet en zowel je successen als je kwetsbaarheden wilt delen, dan ben je op de goede weg. Het helpt om onderscheid te maken in het type content dat je deelt, zowel werkinhoudelijk als fun facts. Nieuwe collega’s, nieuwe klanten of mooie producten die je maakt, maar ook waar je zoal tegenaan loopt, wat je opvalt binnen je vakgebied of tips om zelf aan de slag te gaan. Met al deze punten maak je je waarde zichtbaar. Wees dus niet bang om informatie ‘weg’ te geven.
Als je er dan toch voor gaat is het ook handig om na te denken over je strategie. Wat is precies je doel? Is dat bijvoorbeeld naamsbekendheid, het bereiken en binnenhalen van nieuwe klanten, het verkopen van je producten of iets heel anders? Wie wil je aanspreken? Welke toon wil je daarbij aanslaan? Door over dit soort zaken na te denken krijg je een duidelijke lijn in alles wat je online post. Op deze manier heb je de meeste kans dat het aansprekend is voor je volgers.
Nog een laatste ding, zorg voor continuïteit! Een erg handig hulpmiddel hierbij is een contentkalender. Een goede tip hiervoor is Trello. Hiermee kun je vooruit plannen en heb je een duidelijk overzicht van wat er wanneer moet gebeuren. Werkt als een zonnetje!
Het potlood geven wij graag door aan Conflictconsultant, Coach en Ademcoach Mireille Hoekstra.
Groet! Colinda & Kim van Milkshake marketing.
Het No-nonsense marketingbureau.
Milkshake Marketing
hi@milkshakemarketing.nl+ 31 6 1880 7369https://www.milkshakemarketing.nl/